W 2002 roku
Gdańsk wskutek zaangażowania organizacji społecznych (Obywatelska Liga
Ekologiczna i Polski Klub Ekologiczny - "Miasta dla rowerów") uzyskał
dotację 1 mln dolarów z Global Environment Facility na budowę
ogólnomiejskiego systemu dróg rowerowych. W tym roku rozpoczęła się
budowa poszczególnych odcinków. Mimo istniejących zapisów dotyczących
zarządzania jakością, projektanci i urzędnicy zatwierdzający projekty
dopuścili się kilku poważnych błędów, które wymagać będą korekty (o
czym też będziemy informowali). Poniżej kilka pierwszych zdjęć z placu
budowy, których autorem jest
Michał Błaut:
Powyżej: budowa ścieżki rowerowej w rejonie przejazdu przez
skrzyżowanie al. Legionów i ul. Kościuszki. Konieczna będzie niewielka
korekta łuku widocznego w głębi po lewej.
Powyżej: budowa ścieżki rowerowej w Gdańsku Wrzeszczu, róg al. Legionów
i ul. Aldony, widok w kierunku pl. Komorowskiego
Powyżej: Gdańsk Wrzeszcz, al. Legionów - widok od pl.
Komorowskiego w
kierunku pl. Wybickiego
Powyżej: Gdańsk Wrzeszcz, pl. Komorowskiego widok w kierunku ul.
Wyspiańskiego
Powyżej: Gdańsk Wrzeszcz, róg pl. Komorowskiego i ul. Waryńskiego
- widok w
kierunku ul. Wyspiańskiego. Barierka skutecznie oddzieli ruch pieszych
i rowerzystów, ale wydaje się, że powinna być niższa. 0,7-0,8 m
wystarczy, a rowerzyści nie będą zaczepiać kierownicą, co powiększy
pole manewru tuż przed skrzyżowaniem.
Powyżej: Gdańsk Wrzeszcz, ul. Miszewskiego, tunel pod linią kolejową -
widok
w kierunku ul. Grunwaldzkiej