Uwagi do przyszłej przebudowy Mostu Dębnickiego
Most Dębnicki będzie musiał zostać przebudowany -
remont przeprowadzony w latach 90-tych przedłużył jego żywot, ale nie rozwiązał
problemu zbyt niskiego prześwitu między lustrem wody a jezdnią mostu.
- Należy znacznie poszerzyć pasy piesze i rowerowe po obu stronach
mostu, do co najmniej 6 metrów po każdej stronie. Pas pieszo-rowerowy od
strony Wawelu powinien być szerszy, aby umożliwić obserwację widowisk w zakolu
Wisły
- W pobliżu obu przyczółków mostu pasy piesze i rowerowe powinny
zostać znacznie poszerzone, aby umożliwić łagodny dojazd do wydzielonych
dróg rowerowych i deptaków zarówno na górnym, jak i dolnym poziomie bulwarów
Wisły.
- Drogi rowerowe, z którymi muszą być bezkolizyjnie skomunikowane
pasy rowerowy na Moście Dębnickim to: dwie drogi na dolnych bulwarach Wisły
na prawym i lewym brzegu, droga rowerowa między Mostem a Wawelem wzdłuż ulicy
Powiśle do ulicy Podzamcze z odnogą do Retoryka.
- Wydzielone jednokierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy
Kościuszki
- Odcinek dwukierunkowej drogi rowerowej wzdłuż Kościuszki między
Mostem, ulicą Włóczków oraz dolnym bulwarem
- Należy dążyć do wyznaczenia wydzielonych jednokierunkowych dróg
rowerowych wzdłuż Alei Krasińskiego przynajmniej do wysokości ulicy Morawskiego.
Przebudowa Mostu zapewne będzie się wiązała z podniesieniem jezdni o
kilka metrów celem zabezpieczenia konstrukcji przez tzw. Wodą Tysiącletnią.
Będzie się to musiało wiązać z dwupoziomowym rozwiązaniem skrzyżowania z
ulicą Zwierzyniecką i Kościuszki na lewym brzegu i umożliwi skomunikowanie
ulicy Madalińskiego z Zamkową (obie powinny być w całości uspokojone i prowadzić
pas rowerowy pod prąd). Należy zadbać o to, aby odcinki dróg rowerowych po
obu stronach tunelu pod jezdnią najazdu Mostu Dębnickiego przy Jubilacie
były dwukierunkowe i łatwo skomunikowane z drogami rowerowymi na Moście Dębnickim.
SZKIC - w przygotowaniu.