Poniżej przedstawiamy kilka spośród blisko setki rysunków technicznych, dostępnych w książce i na CD-ROM "Postaw na rower". 
Aby uzyskać szczegółówe informacje co do warunków zastosowania poszczególnych prezentowanych tu rozwiązań, prosimy skorzystać z książki lub CD-ROM "Postaw na rower".
 

 

Przejazd przez próg spowalniający - proszę zwrócić uwagę na projekt, uniemożliwiający nielegalne parkowanie i blokadę przejazdu dla rowerów.


 

Koniec wydzielonej drogi rowerowej - rowerzyści są chronieni przed nadjeżdżającymi z tyłu samochodami przez ochronny rekaw, dzieki czemu nie muszą się zatrzymywać i ustepować pierwszeństwa samochodom.


 

Skrzyżowanie wydzielonej drogi rowerowej z drogą bez pierwszeństwa przejazdu. Proszę zwrócić uwagę na próg spowalniający - droga rowerowa prowadzi jego szczytem. Rowerzyści mają pierwszeństwo względem wyjeżdżających samochodów.


 

Śluza rowerowa - obszar, gdzie na skrzyzowaniu rowerzyści oczekują na zmianę świateł przed samochodami, dzieki czmu przed nimi mogą wjechać na skrzyżowanie i je opuścić. Ponadto dzięki śluzie rowerowej, większość znajdujących się w danej chwili samochodów i rowerów, porusza sie z podobnymi szybkościami.


 
 

Prawidłowo zaprojektowany wjazd na dwukierunkową drogę rowerową - słupki uniemożliwiają samochodom zarówno wjazd na drogę rowerową, jak i nielegalne parkowanie na chodniku obok.


 

wszystkie ilustacje - C.R.O.W.; wszelkie prawa zastrzeżone.



.