13. Trasa Oświecenia
Jest to przyszłościowa główna trasa rowerowa, łacząca bezkolizyjnie
centrum miasta z Prądnikiem Czerwonym, os. Oświecenia oraz Mistrzejowicami.
Jej powstanie jest związane z budową ewentualnego Szybkiego Tramwaju do
Mistrzejowic w osi ulic Rakowickiej, Radomskiej, Dobrego Pasterza oraz
Krzesławickiej i Bohomolca. Wydzielona droga rowerowa prowadzona byłaby
wzdłuż torowiska Tramwaju na całej jego długości.
Orientacyjny przebieg:
-
Ulica Rakowicka: wydzielone drogi rowerowe po obu stronach jezdni,
przekroczenie ulicy Prandoty na pierwszeństwie, połączenie obu nitek drogi
rowerowej w dwukierunkową drogę rowerową o szerokości 2.50 m plus chodnik
ok. 1,50 m. Skomunikowanie z węzłem KCK.
-
Przejazd pod torami kolejowymi: między ulicą Otwinowskiego a
Radomską tramwaj pokonuje tory w tunelu, obok torowiska powinna zostać
wykonana droga rowerowa o szerokości minimum 2,00 m, oświetlona. Tunel
ze względów bezpieczeństwa musi być monitorowany kamerami telewizji przemysłowej.
-
ul. Radomska: wydzielone torowisko tramwajowe oraz droga rowerowa,
przekroczenie ulicy Bosaków na pierszeństwie (grzebietem progu spowalniającego),
tunel pod ulicą Lublańską z drogą rowerową i przejściem pieszym, skomunikowanie
z ciągami pieszo-rowerowymi trasy WZ Północnej.
-
ul. Dobrego Pasterza: przebieg nieustalony, wydzielona droga
rowerowa wzdłuż torowiska tramwaju przecina Trasę
na Prądnik Czerwony w ul. Lublańskiej i Strzelców i pokrywa się
ze
zbiorczą trasą rowerową ul. Dobrego
Pasterza po jej stronie północnej do ulicy Krzesławickiej, w śladzie
której wraz z tramwajem trasa wprowadzona jest w ulicę Bohomolca.
-
ul. Bohomolca: wzdłuż linii Szybkiego Tramwaju dojazd do pętli
tramwajowej w Mistrzejowicach na ulicy ks. Jancarza, skomunikowanie ze
zbiorczą trasą Mistrzejowice - Czyżyny.