Zbiorcza i rekreacyjna trasa rowerowa ul.
Ptaszyckiego - Igołomska
Jest to przedłużenie głównej Trasy Wschód Zachód, umożliwia dojazd
do Kopca Wandy, zwiedzanie na rowerze Kombinatu HTS oraz dojazd do Niepołomic
i kąpieliska w Przylasku Rusieckim
Przebieg trasy:
-
ul. Ptaszyckiego: Dwukierunkowe wydzielone drogi pieszo-rowerowe
po obu stronach ulicy od skrzyżowania z ul. Klasztorną i Bulwarową. Skomunikowanie
z zbiorczą trasą Klasztorna. Trasa
jest przedłużeniem
głównej trasy Wschód-Zachód
-
ul. Igołomska: dwukierunkowa wydzielona droga pieszo-rowerowa
po stronie północnej ulicy Igołomskiej (istniejąca, konieczna naprawa nawierzchni
na niektórych odcinkach oraz wykonanie niektórych odcinków. Wystarczająca
dla tej części trasy jest nawierzchnia nieutwardzona, musi być oznakowana
i łatwo dostępna. Skrzyżowanie ul. Igołomskiej z Ujastek powinno zostać
przebudowane, z dużymi azylami umożliwiającymi przekraczanie jezdni rowerzystom
z przyczepkami, na rowerach typu tandem itp.
-
Między ulicą Ptaszyckiego a skrzyżowaniem z przyszłą trasą drogową
Nowa
Huta - Bieżanów należy wykonać również odcinek wydzielonej drogi
rowerowej po stronie południowej. Wówczas na skrzyżowanie Ujastek - Ptaszyckiego
należy wprowadzić sygnalizację świetlną i wykonać przejazd rowerowy przez
obie jezdnie ul. Ptaszyckiego.
-
W rejonie pętli tramwajowej Cementownia należy przywrócić do
używalności odcinek chodnika po północnej stronie ulicy Igołomskiej wraz
z remontem niewielkiej drewnianej kładki - jako trasa pieszo-rowerowa
-
Wjazd na drogę rowerową w tym miejscu (ok. 300 metrów od wiaduktu kolejowego
na wschód) powinien być dobrze oznakowany, wskazane jest wykonanie w jezdni
ulicy Igołomskiej w tym miejscu poszerzenia przekroju i bardzo dużego azylu,
umożliwiającego bezpieczne przekroczenie ul. Igołomskiej i przejazd na
południe, w kierunku ulic Deszczowej, Sasanek i gen. Tokarzewskiego. Wskazane
jest, aby w tym miejscu był możliwy przejazd przez teren Kombinatu do ulicy
Za Górą i tunelu pod torami kolejowymi.
-
Docelowo ulica Igołomska do odcinku do ul. Brzeskiej powinna zostać
poszerzona o utwardzone pobocza, które pozwolą na bezpieczne poruszanie
się rowerem w dużym ruchu samochodowym.