Trasa zbiorcza i rekreacyjna
wokół Błoń
Jest to trasa rekreacyjna o pewnych walorach
użytkowych - które uwidocznią się zwłaszcza po realizacji zbiorczej trasy
w ul. Piastowskiej. Do jej ukończenia niezbędne jest
-
wykonanie asfaltowego odcinka między Rudawą
a drogą rowerową w al. 3 Maja przy zachowaniu promieni łuków rzędu 10-15
metrów (aby umożliwić szybką jazdę kolarzy, rolkarzy itp.)
-
wykonanie poprawnego wjazdu od strony ulicy
Piłsudskiego przez zwężenie jezdni ulicy 3 Maja na skrzyżowaniu z Focha
do jednego (lewego) pasa ruchu przy pomocy azylu - w ten sposób rowerzyści
jadący od ul. Piłsudskiego nie będą zmuszeni do przecinania lewego, szybkiego
pasa ruchu
-
wykonanie wjazdu na wprost ulicy Kałuży
(która to ulica musi zostać w całości uspokojona, z płytowymi progami spowalniającymi
i podniesioną i pomniejszoną tarczą skrzyżowania z ulicą Dunin-Wąsowicza;
obecna "ścieżka rowerowa" na chodniku ulicy Kałuży musi zostać zlikwidowana
ponieważ zupełnie nie spełnia swojej roli); wskazana jest budowa na skrzyżowaniu
z Kałuży dużego azylu w ul. Focha, który umożliwi bezpieczne przekraczanie
jezdni dużym grupom pieszych i rowerzystów i uspokoi ruch w ul. Focha przed
skrzyżowaniem z Alejami.
-
Korekta przebiegu ulicy Piastowskiej
przy moście na Rudawie na skrzyżowaniu z Trasą
nad Rudawą (budowa dużego azylu, uspokajającego ruch samochodowy
przed wjazdem na zwężony odcinek na moście, z przejazdem dla rowerzystów).
-
Korekta skrzyżowania ulicy Piastowskiej z 3
Maja - wprowadzenie minironda, sygnalizacji świetlnej lub inne rozwiązanie,
które umożliwi bezpieczne i wygodne skomunikowanie drogi rowerowej wokół
Błoń z drogami rowerowymi zbiorczej trasy
ulicy Piastowskiej po obu stronach jezdni.
-
Wykonanie przejazdów rowerowych przez ulicę
3 Maja między ścieżką rowerową a ulicami: Reymana i Chodowieckiego
(obie muszą być uspokojone, z pasem rowerowym pod prąd jeśli jest ruch
jednokierunkowy) oraz wjazdami do Parku Jordana oraz do bram prowadzących
na teren TS Wisła.
-
Korekta wjazdu w ulicę Oleandry, gdzie należy
zlikwidować istniejącą "ścieżkę rowerową" i zastąpić ją płytowymi progami
spowalniającymi i podniesionymi tarczami skrzyżowań z dojazdem do
budynku Muzeum Narodowego i ulicą Ingardena; wjazd od strony ulicy 3 Maja
powinien być wykonany w taki sposób, że na prawym pasie jezdni w 3 Maja
należy wykonać betonowy azyl - wysepkę, która skieruje ruch na prawym pasie
3 Maja w prawą stronę w Oleandry bez możliwości przejazdu na wprost, ruch
samochodowy z Oleandrów w prawo, zaś rowerzyści jadący ulicą Oleandry będą
mogli zatrzymać się po przekroczeniu torowiska tramwajowego żeby przepuścić
samochody jadące w ulicy 3 Maja.
-
Wykonanie odcinka wydzielonej dwukierunkowej
drogi rowerowej między ulicą Oleandry a Muzeum Narodowym wzdłuż istniejącego
chodnika asfaltowego (poszerzenie i wyrównanie chodnika) i skomunikowanie
jej z przejściem pieszym i przejazdem rowerowym na Błonia na wysokości
przystanku tramwajowego.
-
Wykonanie odcinka wydzielonej dwukierunkowej
drogi rowerowej od powyższego przejazdu do ulicy Oleandry między budynkami
Muzeum Narodowego a Nowego Żaczka i wprowadzenie jej w ciąg uspokojonej
ulicy Oleandy z umożliwieniem dojazdu także do frontu budynku Biblioteki
Jagiellońskiej od al. Mickiewicza.