5. Trasa na Kurdwanów - przebieg alternatywny
Ze względu na ogromne problemy techniczne związane
z udrożnieniem ulicy Kamieńskiego dla ruchu rowerowego (brak możliwości poszerzenia
pasa drogowego na niektórych odcinkach) teoretycznie możliwy jest też przebieg
alternatywny. Jest on jednak mało prawdopodobny ze względu na problemy prawne:
"eksterytorialny" przebieg kładki nad zakładem przemysłowym oraz prawdopodobnie
bardzo wysokie koszty kilkusetmetrowej kładki.
Na odcinku Most Dębnicki - Rondo Matecznego przebieg trasy pozostaje taki
sam, jak w wariancie podstawowym. Od Ronda Matecznego przebieg jest następujący:
- Wydzielone dwukierunkowe drogi rowerowe z przejazdami dookoła całego Ronda Matecznego
- Krótki odcinek wydzielonej dwukierunkowej drogi rowerowej od Ronda Matecznego do ulicy Bonarka
- Uspokojona ulice Bonarka i Łagiewnicka (płytowe progi spowalniające, podniesione tarcze skrzyżowań)
- "Eksterytorialna" kładka pieszo - rowerowa w osi ul. Łagiewnickiej
równolegle do budowanej estakady Trasy Nowotarskiej łączącej ul. ks. Tischnera z ul. Witosa
po jej stronie zachodniej nad terenem zakładów przemysłowych, ul. ks. Tischnera
i torami PKP
- bezkolizyjne skomunikowanie z ul. gen. Roi w rejonie przyczółka
estakady drogowej i dojazd do ul. Klonowica, a także możliwy/pożądany zjazd pochylnią
do drogi rowerowej wzdłuż ul. ks. Tischnera po jej stronie południowej (rowerowa trasa Obwodowa)
- skomunikowanie z ul. Suchą i wydzieloną drogą rowerową wzdłuż ul. Nowotarskiej po jej stronie wschodniej do ul. Witosa
- skomunikowanie z rowerową Trasą Centralną w ul. Witosa
- możliwe przedłużenie wydzielonej drogi rowerowej po stronie zachodniej ciągu Nowotarska - Herberta aż do obejścia autostradowego