14. Trasa Dąbska
Jest to trasa międzydzielnicowa, która powinna
powstać przy okazji budowy międzydzielonicowej trasy samochodowej w przedłużeniu
ulicy Meissnera do Alei Pokoju oraz ewentualnie dalej - do ulicy Nowohuckiej
wraz z nowym mostem na Wiśle. W podstawowym układzie ulica Meissnera i
trasy pieszo-rowerowe po jej obu stronach mają status trasy zbiorczej,
umożliwiającej dojazd do trasy WZ Głównej,
WZ Północnej oraz Trasy
na Prądnik Czerwony. Kiedy umożliwi komunikację międzydzielnicową,
powinna uzyskać status trasy głównej.
Orientacyjny przebieg:
-
Meissnera: zamiast dróg pieszo-rowerowych
wydzielone drogi rowerowe, zwłaszcza w rejonie skrzyżowania z ulicą Jana
Pawła II (odcinek od ul.Ugorek, a zwłaszcza Ślicznej i Łąkowej do Meissnera).
-
Skrzyżowanie Meissnera - Jana Pawła II:
powinno docelowo być dwupoziomowe, z osią Meissnera - Dąbska w tunelu,
co pozwoli na lepsze wykorzystanie przestrzeni na poziomie gruntu. Przy
tej inwestycji należy zadbać o to, aby skorygować całą geometrię skrzyżowania
i umożliwić bezkolizyjny przebieg dwukierunkowych wydzielonych dróg rowerowych
i przejazdów rowerowych na wszystkich relacjach srzyżowania na poziomie
gruntu.
-
Przyszła ulica Dąbska: dwukierunkowe
wydzielone drogi rowerowe po obu stronach ulicy. W przyszłości obszar który
przetnie ta trasa będzie istotnym źródłem i celem podróży (mieszkalnictwo,
usługi) i należy to uwzględnić projektując trasę.
-
Skrzyżowanie z Aleją Pokoju: należy
skomunikować drogi rowerowe po obu stronach trasy z drogami pieszo-rowerowymi
po obu stronach Alei Pokoju (Trasa WZ Południowa).
Możliwe jest wprowadzenie estakady, przekształcającej się następnie w most
nad Wisłą. Na moście należy po obu stronach zaprojektować drogi pieszo-rowerowe
i możliwość skomunikowania ich z Trasami Bulwarów
Wiślanych na obu brzegach rzeki.
-
Skrzyżowanie z ulicą Nowohucką: trasy
pieszo-rowerowe powinny zostać bezkolizyjnie skomunikowane z trasami pieszo-rowerowymi
po obu stronach ulicy Nowohuckiej (Trasa Obwodowa),
jeśli nie będą gotowe do tego momentu, to należy wówczas zaprojektować
i wybudować ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach Nowohuckiej aż do skrzyżowania
z ulicą Klimeckiego aby umożliwić skomunikowanie z Trasą
Centralną.
Skomunikowanie z innymi trasami głównymi i
zbiorczymi:
Najważniejsze punkty, połączone przez Trasę
Dąbską:
-
Obszar handlu i rozrywki przy ul. Dobrego Pasterza
(AquaPark) - przez Trasę na Prądnik Czerwony
-
Obszar hadlowy Centrum Plaza wraz z multikinem
-
Osiedla mieszkaniowe na Dąbiu
-
ogródki działkowe Zakole Wisły
-
Park Lotników Polskich
-
centrum wystawiennicze i handlowe w Podgórzu,
tandeta
-
pośrednio: kąpielisko Bagry (przez Trasę
Centralną), Muzeum Lotnictwa (przez Trasę
WZ Główną)